Förklaring till felanmälan

Logga in:

  1. För att komma till felanmälan klicka HÄR
  2. Skriv in ert användarnamn och lösenord
  3. Klicka på logga in

Registrera uppdrag:

  1. Kund - fylls i automatiskt
  2. Kontaktperson - fyll i vem Elinc ska kontakta vi eventuella frågor (ansvarig)
  3. Avdelning - här ska ni välja in avdelningen som maskinen, hallen eller övrigt finns
  4. Maskin - här väljer ni vilken maskin som det gäller. Gäller felet fastigheten så ska det anmälas via SRE. Brytpunkt mellan maskin och fastighet är huvudbrytaren på maskinen.
  5. Underobjekt - Här kan ni välja objekt som tillhör en maskin t.ex. Pressen - Pessverktyget.
  6. Best.nr/Kostnadsställe - här måste ni fylla i ert beställningsnummer. OBS om ni inte gör detta så skapar det en massa extra arbet vid attestering och fakturering.
  7. Uppdrag - här fyller ni i vad som är trasigt och om det finns speciella ånskemål om ändringar osv. Var nogrann med beskrivningen.
  8. Klicka på registrera knappen

 

Nu läggs ert uppdrag i vår arbetskö och behandlas allt eftersom. Om det är brådskande så ring 0520-10600.

 

Om ni behöver hjälp med att registrera ett uppdrag så kontakta oss på telefon 0520-10600.